ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

I. Preambulum

Az Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az Kiss T. Zsuzsa EV. (a továbbiakban: Szolgáltató), mint a www.dottipot.hu honlap (a továbbiakban: Honlap) üzemeltetője, valamint a Szolgáltató által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatás igénybe vevője (a továbbiakban: Felhasználó) között a Honlapon keresztül leadott megrendelés révén keletkező elektronikus kereskedelmi szolgáltatás nyújtására irányuló jogviszony általános szerződési feltételeit tartalmazza.

Szolgáltatás: Az ÁSZF hatálya alá tartoznak a regisztrációval ellenszolgáltatás nélkül elérhető tartalmak is, függetlenül attól, hogy azt a Felhasználó igénybe veszi-e azokat. A ellenszolgáltatás nélkül elérhető tartalmakra a szolgáltatási szerződés szabályai vonatkoznak azzal, hogy a Szolgáltató egyoldalúan jogosult meghatározni a ellenszolgáltatás nélkül elérhető tartalmak alatt elérhető szolgáltatások körét.

Kérjük tisztelt Felhasználóinkat, hogy regisztrációjukat/megrendelésüket megelőzően szíveskedjenek az ÁSZF-et (Terms & Conditions), valamint az Egységes Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatót (Privacy Policy) (a továbbiakban: Adatkezelési Tájékoztató) figyelmesen végigolvasni.

A szolgáltatás igénybevételéhez szükséges felhasználói adatok kezelésére vonatkozó irányelveket és szabályokat az Adatkezelési Tájékoztató tartalmazza. A Felhasználók személyes adatainak kezelése során a Szolgáltató mindenben a hatályos adatvédelmi jogszabályoknak (így különösen az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelete, azaz a GDPR rendelkezéseinek) megfelelően jár el. A Felhasználók az Adatkezelési Tájékoztatóban tájékozódhatnak többek között a kezelt adatok köréről, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, valamint a Felhasználókat megillető jogokról. A Felhasználók az Adatkezelési Tájékoztatót a következő linken érhetik el: https://www.dottipot.hu/privacypolicy

Jelen ÁSZF tartalmazza – többek között – a Honlap működésére, a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások online előfizetésére, elérhetőségére, valamint igénybevételére vonatkozó általános szerződési feltételeket, melyekre vonatkozó kérdéseikkel kapcsolatban a Honlapon és az ÁSZF-ben megadott elérhetőségeinken állunk Felhasználóink szíves rendelkezésére.

II. Az ÁSZF megismerhetősége, szerződéses tartalommá válása, hatálya, módosítása

Az ÁSZF, valamint a hatálya alá tartozó szolgáltatási szerződések magyar nyelvű szerződések, melyek kizárólag elektronikus formában kerülnek megkötésre, iktatásukra nem kerül sor, azaz a szerződés(ek) létrejöttét a rendelés során megadott adatok bizonyítják, külön dokumentum formájában nem kerülnek előállításra.

Ahhoz, hogy létrejöjjön szerződéses jogviszony a Szolgáltató és a Felhasználó között a Felhasználónak kifejezett nyilatkozattal el kell fogadnia az ÁSZF-et és az Adatkezelési Tájékoztatót, mellyel visszavonhatatlanul elismeri, hogy a Szolgáltató lehetővé tette részére, hogy az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató tartalmát teljes terjedelmében a szerződéskötést megelőzően megismerje és letöltse (ezáltal tárolja és előhívja azt).

Az ÁSZF a Honlapon az alsó láblécben folyamatosan elérhető és megtekinthető, továbbá az alábbi linkről letölthető: https://www.dottipot.hu/terms 

Az Adatkezelési Tájékoztató a Honlapon az alsó láblécben folyamatosan elérhető és megtekinthető, továbbá az alábbi linkről letölthető: https://www.dottipot.hu/privacypolicy

II.1. Regisztráció

A Felhasználó regisztrációja és a Honlapon keresztül történő megrendelés révén - az űrlapon található, az ÁSZF, továbbá az Adatkezelési Tájékoztató elfogadására szolgáló négyzet bejelölésével – nyilatkozik arról, hogy az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezéseit megismerte, elfogadja, és magára nézve kötelezőnek ismeri el, továbbá hozzájárul a Szolgáltató részére megadott adatai kezeléséhez.

A sikeres regisztráció, majd a regisztrációt követően a Honlapon keresztül történő megrendelés egyik előfeltétele az ÁSZF és az Adatkezelési Tájékoztató fentiek szerinti írt módon történő, kifejezett nyilatkozattal történő elfogadása, amely utóbbi esetben – vagyis a Honlapon keresztül történő megrendelés során – a Szolgáltató és a Felhasználó között az ÁSZF szerinti szolgáltatási szerződés (a továbbiakban: Szerződés) jön létre. A Szerződés részét képezi a Honlapon a Szolgáltató által az adott szolgáltatás igénybevételével kapcsolatosan közölt valamennyi tájékoztatás.

Az ÁSZF elfogadása, és az adatok Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerinti kezeléséhez történő hozzájárulás hiányában a regisztráció nem fejezhető be és semmilyen személyes adat nem kerül a Szolgáltató birtokába.

A regisztráció, a megrendelés leadása és a választott szolgáltatás igénybevétele során a Felhasználó vállalja, hogy valós adatokat ad meg magáról. Valótlan vagy más személyhez köthető adatok megadása a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 6:91. § (1) bekezdése alapján megtévesztésnek minősül és a Szolgáltató jogosulttá válik a Szerződés megtámadására. A Szolgáltató a megtévesztés esetére mindennemű felelősségét kizárja. Kizárja továbbá a felelősségét arra az esetre is, ha a Felhasználó a szolgáltatást a szolgáltatáshoz kapcsolódó, a Szolgáltató által annak igénybevétele előtt közölt tájékoztatásában megadott módon veszi igénybe.

A Szolgáltató a regisztráció, a megrendelés leadása és a választott szolgáltatás igénybevétele során a Felhasználó által megadott – ide értve a felhasználói fiókban, illetőleg az online fizetési rendszer használata során rögzített - személyes adatok kezeléséről, a kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett gyakorlatról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedésekről, valamint az érintettek jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről részletesen az Adatkezelési Tájékoztatóban ad az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 számú, a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló rendeletének (a továbbiakban: GDPR), valamint a hatályos magyar jogszabályoknak megfelelő tájékoztatást.

Az adatok és a regisztráció törlését a Felhasználó bármikor, külön indoklás nélkül kérheti az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak szerint.

Az ÁSZF elfogadásának – sikeres regisztrációt követő – visszavonására nincs lehetőség, az a jogviszony fennállása alatt – tehát a regisztráció törléséig – a felek közötti szerződés tartalom részét képezi.

A Felhasználó a regisztrációja törlését a dottipot@gmail.com email címre elküldött nyilatkozattal tudja kérni, melynek a Szolgáltató köteles 14 napon belül eleget tenni. A regisztráció sikeres törléséről a Szolgáltató a Felhasználót emailben értesíti.

A regisztráció törlése a felek közötti jogviszonyt a jövőre nézve szünteti meg, a jogviszony megszűnésének az időpontja a Szolgáltató által a törlésről küldött email Felhasználó email fiókjába történő megérkezése.

A Felhasználó korábbi megrendeléseivel összefüggő adatainak kezelésére regisztrációja törlését, felhasználói fiókja megszüntetését követően az Adatkezelési Tájékoztatóban foglaltak irányadók.

II.2. Felhasználói adatok, jelszó és biztonság

A Felhasználó, regisztrációt követően adatait a “My account” menüben, azaz a felhasználói fiókjában éri el.

A Felhasználónak a regisztrációt követően lehetősége van a “My account/Account” menübenn megadni, módosítani és megtekinteni felhasználói adatait. Más regisztrált felhasználók számára az itt rögzített “First Name” és “Second Name” - azaz a Felhasználó neve - megismerhetővé válnak, egyéb személyes adat azonban nem kerül a birtokukba.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha a Felhasználó a belépéshez szükséges adatait (regisztrált e-mail cím, egyedi jelszó) elfelejti, vagy azok illetéktelenek számára bármely, nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válnak.

A Felhasználó köteles haladéktalanul értesíteni a Szolgáltatót, ha fiókjának vagy belépéshez szükséges adatainak jogosulatlan felhasználását észleli; továbbá meggyőződni arról, hogy a Szolgáltatás igénybevételét követően minden munkamenet végén kilép a fiókjából. A fentiek elmulasztásából eredő károk megtérítéséért a Szolgáltató nem tartozik felelősséggel.

A Felhasználónak lehetősége van a rögzített Felhasználói adatait (Profilkép, Név, jelszó, email, Cím, Telefonszám) bármikor megváltoztatni a felhasználói fiók „My account/Account” menüpont alatt.

A Szolgáltató elfelejtett jelszó esetén új jelszó beállítására biztosít lehetőséget a regisztrált email címre történő hivatkozás megküldésével, ha a Felhasználó a helyes email cím megadásával a sikertelen belépés során új jelszót igényel.

A Felhasználónak a „My account/Notification” menüpont alatt lehetősége van beállítani, hogy mely rendszerértesítések és tájékoztató e-mail-eket kívánja megkapni.

A “My account /Billing menüben visszakereshető valamennyi korábban igénybe vett szolgáltatás.

II.3. Tárgyi hatály

Az ÁSZF hatálya a Honlapon történő böngészésre, a Honlapon történő regisztrációra, illetve a Honlapon keresztül leadott megrendelés révén a Szolgáltató valamint a Felhasználó között keletkező elektronikus kereskedelmi szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos jogviszonyokra terjed ki.

II.4. Területi hatály

A Honlapon elérhető online szolgáltatásokat a Szolgáltató területi korlátozás nélkül nyújtja, amennyiben annak igénybevételéhez szükséges technikai feltételekkel a Felhasználó rendelkezik.

II.5. Időbeli hatály

Az ÁSZF 2024. szeptember 10. napjától hatályos és visszavonásig hatályban marad. Az ÁSZF módosítása a Honlapon történő közzétételének napjától hatályos.

A Szolgáltató az ÁSZF egyoldalú módosítására jogosult. A módosítást a Szolgáltató a hatálybalépés időpontjának feltüntetésével a Honlapon közzéteszi.

III. A Szolgáltató és Felhasználó közötti jogviszonyra irányadó jogszabályok

A Szolgáltató valamint a Felhasználó között létrejött elektronikus kereskedelmi szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos jogviszonyokban az ÁSZF, továbbá az ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint az ÁSZF értelmezésére a magyar jog irányadó, különösen:

a 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.)
a 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Elkertv.)
a 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről (Fgytv.)
a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
az 1997. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról
a 2011. évi CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet) (GDPR)

A vonatkozó jogszabályok rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

A Szolgáltató a tevékenységével összefüggésben kezelt személyes adatokról, a személyes adatok kezelése körében követett gyakorlatáról, a személyes adatok védelme érdekében tett szervezési és technikai intézkedéseiről, valamint az érintettek jogai gyakorlásának módjáról és lehetőségeiről a GDPR-nak és a hatályos magyar jogszabályoknak megfelelő tájékoztatást az Adatkezelési Tájékoztatóban ad.

IV. A Felek

A Szolgáltató adatai:
Elnevezése: Kiss-Tölgyesi Zsuzsa Eszter EV.
Székhelye: 2072. Zsámbék, Pálos utca 10. (A szolgáltatás biztosítása kizárólag online történik, Szolgáltató fenti címen ügyfeleket NEM fogad.)
Panaszügyintézés helye kizárólag elektronikus úton biztosított, a dottipot@gmail.com e-mailcímre küldött panaszlevélben.
A céget bejegyezte: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszáma: 59587381
Adószáma: 90398944-1-33
Pénzforgalmi jelzőszáma: 12600016-13410033-64324178
Számlavezető bankfiók: Wise Inc.
Kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: dottipot@gmail.com
Honlap elérhetősége: www.dottipot.hu, www.dottipot.newzenler.com
Telefon: +36702354185
A tárhely-szolgáltató neve, címe, kapcsolatfelvétel: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft., 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14., https://ugyfeladmin.tarhely.eu/submitticket.php 

Felhasználó: az a természetes személy, aki a Szolgáltató által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybe veszi, regisztrációjával felhasználói fiókot hoz létre, és/vagy a Honlapon keresztül megrendelést ad le.

Felhasználónak minősül és a szolgáltatást igénybe vevő természetes személy felhasználóval egyetemlegesen kötelezett és jogosult minden olyan, jellegénél fogva nem csak természetes személyhez fűződő kötelezettségre és jogra az elektronikus kereskedelmi szolgáltatás nyújtására irányuló jogviszonyban az a jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet (a továbbiakban együtt: jogi személy), amely – képviselője útján – a Honlapon keresztül szolgáltatás megrendelést ad le.

A Honlapon elérhető szolgáltatásokat (V.1.1. pont) – azok természeténél fogva – csak természetes személyek tudják igénybe venni. A Honlapon keresztül szolgáltatás megrendelést csak nagykorú, cselekvőképességében nem korlátozott (kivéve azt a cselekvőképességében részlegesen korlátozott személyt, akinek a bíróság az ügyletkötést a gondnoka hozzájárulása nélkül lehetővé tette) – ide értve a jogi személy képviseletét is - természetes személy adhat le.

Amennyiben a Felhasználó jogi személy a megrendelés leadása során eljáró természetes személy a rendelés leadásával kijelenti, hogy a jogi személy képviseletében a megrendelés leadására jogosult.

A regisztrációval, illetőleg a megrendelés leadásával a Felhasználó kijelenti, hogy a jelen pontban foglaltaknak megfelel.

V. A szolgáltatások és termékek és azok igénybevételének feltételei

V.1. Szolgáltatások

Az aktuálisan elérhető szolgáltatások a Honlapon találhatóak.

V.1.1. Szolgáltatás jellege és célja

A Szolgáltató online platformot biztosít angol nyelvtanulók számára, ahol a felhasználók angol nyelven, élő beszélgetések során gyakorolhatják a társalgást. A beszélgetések a dottipot - english speaking point keretében zajlanak, és elsődlegesen a felhasználók nyelvgyakorlását szolgálják. 

V.1.2. Havi alkalmak száma és időtartam

A Szolgáltató vállalja, hogy egy naptári hónapban minimum 20 beszélgetési alkalmat meghirdet, figyelembe véve a hivatalos ünnepnapokat. Egy-egy beszélgetési alkalom tervezett időtartama 30 perc. 

V.1.3. Témakörök és beszélgetési struktúra

A Szolgáltató minden beszélgetési alkalmat előre meghirdetett témakörök alapján szervez, és az alkalmakhoz előre megírt kérdéseket biztosít. Ezen kérdéseket a Szolgáltató javasolja követni a beszélgetés során. 

V.1.5. Honlap nyelve és kommunikáció

A Szolgáltató honlapjának és szolgáltatásainak hivatalos nyelve az angol, és minden kommunikáció angol nyelven történik. A felhasználó a regisztrációval kijelenti, hogy angol nyelvtudása elegendő a honlap megértéséhez és a szolgáltatások értelmezéséhez. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, amennyiben a felhasználó nyelvtudása hiányosságai miatt nem tudta megérteni a honlap tartalmát, a szolgáltatás jellegét, vagy nyelvi szintje nem volt elegendő ahhoz, hogy eredményesen részt vegyen a beszélgetéseken. 

V.1.6. Ajánlott nyelvi szint

A beszélgetési alkalmakon azok a felhasználók tudnak sikeresen részt venni, akik legalább B1 (középhaladó) szinten képesek kifejezni magukat angol nyelven. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha a felhasználó nyelvi szintje nem elegendő a szolgáltatás hatékony kihasználásához. 

V.1.7. Próbalehetőség

Az új felhasználók számára a Szolgáltató egy ingyenes kipróbálási lehetőséget biztosít kuponkóddal, hogy eldönthessék, megfelel-e számukra az angol nyelvi társalgó szolgáltatás.

V.1.8. Közösségi oldal (Community)

A Szolgáltató a szolgáltatásához kapcsolódóan közösségi oldalt (Community: www.dottipot.hu/community) működtet a Honlapon, ahol a Felhasználókat szolgáltatáshoz kapcsolódó információkkal látja el, közösségi média jellegű bejegyzések formájában.  

A Szolgáltató lehetőséget biztosít arra, hogy a Felhasználó is közzétegyen bejegyzéseket a szolgáltatáshoz kapcsolódó témákban, hozzászóljon más bejegyzésekhez, illetve rögzítse reakcióját (például „tetszik” jelölés formájában).  

A Szolgáltató felhívja a Felhasználó figyelmét, hogy a közösségi oldalon rögzített bejegyzései és hozzászólásai a szolgáltatás többi Felhasználója számára láthatók lesznek, a Felhasználó regisztráció során megadott neve mellett. A Felhasználó a közösségi oldal használatával tudomásul veszi és elfogadja, hogy ezek az adatok minden, a közösségi oldalra belépő Felhasználó számára elérhetők. 

V.1.9. Angol szavak rögzítése és elérhetősége a Quizlet felületen

A Szolgáltató minden hónapban a beszélgetések során előforduló új, a felhasználók számára ismeretlen szavakat a Quizlet study tool rendszerében rögzíti, és elérhetővé teszi a Honlap közösségi oldalán (Community). A Szolgáltató saját belátása szerint dönt arról, hogy mely szavak kerüljenek rögzítésre a Quizlet felületre. Csak azok a szavak rögzíthetők, amelyek a Szolgáltató által személyesen vezetett angol beszélgetések során hangzottak el, és megítélése szerint a felhasználók számára új ismeretet képviselnek.  . 

 A Szolgáltatónak nincs lehetősége olyan szavak rögzítésére, amelyek olyan beszélgetéseken fordulnak elő, amelyeken személyesen nem vesz részt. A Felhasználók azonban az ilyen beszélgetések során megjelenő új szavakat elküldhetik a Szolgáltató számára, aki saját megítélése szerint ezeket is rögzítheti a Quizlet felületen. Az ismeretlen szavak bejelentésére a Felhasználók a következő lehetőségekkel élhetnek: küldhetik a dottipot@gmail.com e-mail címre kizárólag a Szolgáltató részére, vagy a Honlap közösségi oldalán (Community) bejegyzés formájában is megoszthatják, amely így a társalgó minden felhasználója számára láthatóvá válik. 

V.2. A szolgáltatás technikai feltételei 

Ahhoz, hogy a szolgáltatásokat megfelelő minőségben tudja a Felhasználó igénybe venni, legalább az alábbi számítástechnikai eszközökkel és szolgáltatásokkal kell rendelkeznie:
 Videótelefonálás lebonyolítására alkalmas számítástechnikai eszköz kijelzővel (pl. számítógép, laptop, tablet, okostelefon, stb.)  
A számítástechnikai eszközön elérhető Internet böngésző alkalmazás (pl. Chrome, Firefox, Safari, Opera, Explorer, stb.);
A számítástechnikai eszközön elérhető Internet kapcsolat, melynek sebessége az Interneten videótelefonálás lebonyolítását megfelelő minőségben lehetővé teszi (vezetékes, wifi vagy mobilhálózaton elérhető Internet, stb.);  
Működő, a számítástechnikai eszközbe épített vagy hozzá valamilyen adatátviteli közeggel (vezetékes, bluetooth, stb.) kapcsolt hangszóró.
Működő, a számítástechnikai eszközbe épített vagy hozzá valamilyen adatátviteli közeggel (vezetékes, bluetooth, stb.) kapcsolt mikrofon.  
A Felhasználó internet előfizetésével járó fizetési kötelezettségekért, az előfizetési csomag jellemzőiből (pl. adatletöltési határok) fakadó esetleges többletköltségekért a Szolgáltató felelősséggel nem tartozik.
A Felhasználó a Szolgáltatást az őt terhelő internet szolgáltatás jellemzőinek és díjainak ismeretében veszi igénybe.  

A beszélgetések a Zoom alkalmazáson keresztül történnek, ezért a felhasználó számítástechnikai eszközeinek kompatibilisnek kell lenniük a Zoom alkalmazással. A beszélgetéseken a kamerahasználat kötelező a részvételhez. 

A Szolgáltató a beszélgetések szervezéséhez a Zenler nevű online tanfolyam-platformot használja, amely biztosítja a technikai hátteret a társalgó működtetéséhez.

A Szolgáltató e-mailes kommunikációját vagy a Zenler platformon, vagy a Gmail levelezőrendszeren keresztül bonyolítja.

A Szolgáltató a beszélgetések során előforduló új, a felhasználók számára ismeretlen szavakat a Quizlet study tool rendszerében rögzíti.

A Szolgáltató bankkártyás fizetési lehetőséget a Stripe Inc. szolgáltatásával biztosítja.

A Szolgáltató a szolgáltatási díjra vonatkozó számlát a számlázz.hu rendszeren keresztülállítja ki.

V.3. Szolgáltatásra vonatkozó szabályok

V.3.1. Felelősségkizárás

Szolgáltatásainkat „ahogy van” és „elérhető” alapon biztosítjuk, bármiféle garancia nélkül. 

V.3.2. A szolgáltatások körének és módjának egyoldalú meghatározása

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a biztosított szolgáltatások körét, tartalmát, illetve azok nyújtásának módját bármikor, egyoldalúan meghatározza vagy módosítsa. A Szolgáltató jogosult például új szolgáltatásokat bevezetni, meglévő szolgáltatásokat megszüntetni, vagy azok tartalmát és elérhetőségét változtatni az aktuális üzleti döntései és a felhasználói igények alapján. Minden ilyen jellegű változtatás a Honlapon közzétett tájékoztatással lép hatályba, amely a Felhasználók számára folyamatosan elérhető. 

V.3.3. A szolgáltatás ára

A Szolgáltató a Honlapon részletesen feltünteti a szolgáltatás nevét, leírását, árát. A megjelenített ár forintban értendő és tartalmazza az áfát (bruttó ár). A Felhasználót az igénybevétellel összefüggésben a Szolgáltató irányába egyéb költség nem terheli.  
Amennyiben hiba vagy hiányosság lép fel a szolgáltatásoknál vagy az áraknál, a Szolgáltató fenntartja a jogot a korrekcióra. Ebben az esetben a hiba felismerése, módosítása után azonnal tájékoztatja a Felhasználót az új adatokról, aki ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.  
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás árat tüntet fel, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, a szolgáltatás szokásos, általánosan elfogadott árától jelentős mértékben eltérő árra, ideértve a rendszerhiba miatt megjelent “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árat, a Szolgáltató nem köteles a szolgáltatás hibás áron történő nyújtására, hanem felajánlja a helyes áron történő vásárlást a Felhasználó részére, aki ennek ismeretében elállhat vásárlási szándékától.  
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a szolgáltatások díját egyoldalúan módosítsa, mely nem érinti a folyamatban lévő, már kifizetett szolgáltatásokat, illetve az előfizetett automatikusan megújuló szolgáltatásokat, mindaddig, amíg azokat a Felhasználó élő szolgáltatásként – azaz felfüggesztés és lemondás nélkül – veszi igénybe. Akciós ár bevezetése esetén a Szolgáltató a Honlapon teljes körűen tájékoztatja a Felhasználókat az akció mibenlétéről, időtartamáról, szabályairól.

V.3.3.1. Jegytípusok és részvételi lehetőségek
A felhasználó One-Session Ticket megvásárlásával egyetlen alkalmon vehet részt, míg a Monthly Unlimited Ticket megvásárlásával a hónap során meghirdetett összes alkalmon részt vehet.  
V.3.3.2.  Monthly Unlimited Ticket időtartama és árazása  

A Monthly Unlimited Ticket ára minden hónap 1. napjától a hónap utolsó napjáig szervezett alkalmakra szól. A Szolgáltató az ár időarányos csökkentésének jogát fenntartja a hónap első és második hetét követően, hogy az újonnan csatlakozó felhasználók kedvezményes áron vásárolhassák meg a jegyet. A hónap utolsó két hetében a Szolgáltató az árat nem csökkenti.  

V.3.3.3 Egyedi megállapodások

A Szolgáltató jogosult egyedi megállapodásokat kötni a szolgáltatás használatára vonatkozóan e-mail útján. Az egyedi megállapodások időbeli lejártát követően a Szolgáltató nem köteles biztosítani azokat a felhasználó számára, és erről a honlapon rögzített e-mail címén tájékoztatja a felhasználót. 

V.3.4. Fizetés

A Szolgáltató bankkártyás fizetési lehetőséget biztosít a Stripe fizetési rendszeren keresztül. A Szolgáltató mindent megtesz a biztonságos online környezet fenntartásáért, azonban a felhasználónak is felelőssége, hogy online biztonságát szem előtt tartva vegyen részt a beszélgetéseken, és érzékeny adatokat ne osszon meg. A Szolgáltató nem vállal felelősséget, amennyiben a felhasználót harmadik fél által elkövetett károkozás éri a szolgáltatás használata során.
A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy meghatározza az elérhető online fizetési rendszereket, melyek minden esetben megfelelnek a pénzforgalmi jogszabályok által előírt biztonságos online fizetés követelményének.

A megrendelés véglegesítése: a Felhasználó a szükséges adatok megadását követően a megadott adatait és a megrendelés tárgyát ellenőrizheti, valamint kifejezett nyilatkozattal megteheti a megrendelés véglegesítését. A Megrendelés véglegesítését megelőzően lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, a megrendelés tartalmának módosítására, törlésére.

A Felhasználó a ”Buy” (azaz “Vásárlás”) gombra történő kattintással adja le a megrendelést.

A Felhasználó részéről a megrendelés leadása vételi ajánlat tételnek minősül. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a megrendelés leadásával fizetési kötelezettsége keletkezik.

A megrendelés esetén a fizetéshez szükséges a Felhasználónak a bankkártya adatokat meg kell adnia. A Stripe Inc fizetési felülete szolgáltató Honlapjába integrálva jelenik meg. Az itt rögzített adattartalomról (kártya-, illetve a mögötte álló számla adatairól, számáról, lejárati dátumáról) a Szolgáltató nem szerez tudomást.

Amennyiben a Felhasználó a fizetési tranzakciót a fizetési felület által biztosított, arra nyitva álló határidőben nem hajtja végre, avagy, amennyiben a tranzakció fedezethiány, vagy más ok miatt sikertelen, a Felhasználó rendelése töröltnek minősül. Amennyiben a Felhasználó vásárlási szándéka továbbra is fennáll, a megrendelést újra kell kezdenie.

A Szolgáltató és a Felhasználó közötti szolgáltatási szerződés a megrendelés sikeres kifizetésével jön létre, melyet a Szolgáltató megrendelés értesítő e-mail útján igazol vissza a Felhasználó felé, majd megküldi részére az elektronikusan kiállított számlát.
A szolgáltatási szerződés alapján a Szolgáltató a megrendelt szolgáltatás Felhasználó részére történő elérhetővé tételére, a Felhasználó a vételár (előfizetési díj) megfizetésére köteles.

A megrendelés részleteit és az aktív előfizetést a felhasználói fiók My Account/Billing menüpont tartalmazza.
A korábbi, már nem aktív előfizetések a My Account/Billing menüpont alatt visszakereshetőek. A megrendeléshez tartozó számlát Szolgáltató Felhasználó által megadott e-mailcímére elektronikus úton küldi meg.

A Szolgáltató kizárja felelősségét arra az esetre, ha a számlaértesítő azért nem érkezik meg, mert a Felhasználó téves, vagy nem létező e-mail címet adott meg, vagy az e-mail fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt üzenetet fogadni nem tud. A megrendeléshez tartozó adatok és a szolgáltatás ebben az esetben is elérhető a felhasználói fiókon keresztül.

V.3.5. Viselkedési normák

A Szolgáltató jogosult a viselkedési normák saját belátása szerinti meghatározására és a Felhasználók általi betartatására, hogy a szolgáltatás során minden résztvevő számára biztonságos és tiszteletteljes környezetet biztosítson.
Felhasználó jelen ÁSZF elfogadásával elfogadja és magára kötelező érvényűnek tekinti az ÁSZF-ben közzétett viselkedési normákat.
Amennyiben a Felhasználó megsérti a meghatározott viselkedési normákat, úgy a Szolgáltató fenntartja a jogot a megfelelő intézkedések megtételére, ideértve a szolgáltatásból való kizárást is. A Felhasználó viselkedési normák megsértése esetén nem jogosult a szolgáltatási díj visszatérítésére.
Kizárás esetén a Szolgáltató a felhasználónak az Unlimited Monthly Ticket fennmaradó időarányos vételárát, valamint a one-session ticket árát nem köteles visszatéríteni. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy saját belátása szerint meghatározza a viselkedési normákat, melyek betartását a felhasználók számára biztonságos és jó élmény biztosítása érdekében ellenőrzi.

V.3.5.1. Alapvető normák

Felhasználó vállalja, hogy nem használja a Honlapot vagy a Szolgáltatásokat semmilyen jogellenes célra, illetve olyan célra, amelyet ezen pont tilt. Felhasználó vállalja, hogy nem használja a Honlapot vagy a Szolgáltatásokat oly módon, amely károsíthatja a Weboldalt, a Szolgáltatásokat vagy a Szolgáltató általános üzleti tevékenységét. Továbbá Felhasználó vállalja, hogy nem használja a Honlapot vagy a Szolgáltatásokat:  
1.Mások zaklatására, bántalmazására vagy fenyegetésére, illetve bármely személy jogainak megsértésére;
2. A Szolgáltató vagy bármely harmadik fél szellemi tulajdonjogainak megsértésére;
3. Vírusok vagy más szoftverek feltöltésére vagy terjesztésére, amelyek károsíthatják mások tulajdonát;  
4. Csalás elkövetésére;
5. Bármilyen jogellenes szerencsejáték, nyereményjáték vagy piramisjáték szervezésére vagy abban való részvételre;
6.Obszcén vagy rágalmazó anyag közzétételére vagy terjesztésére;
7. Erőszakot, gyűlöletet vagy diszkriminációt szító anyag közzétételére vagy terjesztésére bármely csoporttal szemben;  
8.Másokkal kapcsolatos információk jogellenes gyűjtésére. 

Felhasznál tudomásul veszi, hogy minden Szolgáltató vagy más Felhasználó ellen irányuló jogellenes tett esetén Szolgáltató megteszi a szükséges jogi lépéseket, hogy biztosítsa a Szolgáltatás átlátható, biztonságos és jogszerű működtetését.

V.3.5.2. Angol nyelv elvárt használata

A Felhasználó tudomásul veszi, hogy a szolgáltatás jellegéből adódóan az angol nyelv használata elvárás. Amennyiben a Felhasználó indokolatlanul gyakran használ angoltól eltérő nyelvet – különös tekintettel a magyar nyelv használatára – a Szolgáltató felszólíthatja az angol nyelv használatára. Ha a Felhasználó ennek nem tud vagy nem kíván eleget tenni, a Szolgáltató jogosult a szolgáltatásból való kizárásra a szolgáltatás céljának és a jó felhasználói élmény biztosítása érdekében. A nem-angol nyelv indokolatlan mértékű használatának mennyiségét a Szolgáltató saját belátása szerint határozza meg. 

V.3.5.3. Kötelező kamerahasználat

A Felhasználói élmény és az interaktív beszélgetések biztosítása érdekében a beszélgetések során a kamerahasználat kötelező. A Felhasználó köteles a kamerát bekapcsolva tartani a részvételhez. Amennyiben a Felhasználó kikapcsolja vagy Szolgáltató kifejezett felszólítására sem hajlandó bekapcsolni a kamerát, a Szolgáltató jogosult a Felhasználót a beszélgetés elhagyására felszólítani. Ha a Felhasználó ezt megtagadja, a Szolgáltatónak jogában áll a Felhasználót kiléptetni a beszélgetésből. 

Öltözékre vonatkozó előírások A Szolgáltatás során a Felhasználó köteles megfelelő, az online beszélgetésekhez illő öltözékben megjelenni. Az online térben való megjelenéshez szükséges a tiszteletteljes és kulturált öltözet viselése, amely összhangban van a beszélgetések professzionális és közösségi jellegével. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy figyelmeztesse a Felhasználót a nem megfelelő öltözék viselésére, és indokolt esetben a Felhasználót kizárhatja az alkalomról, amennyiben a megjelenés nem felel meg a Szolgáltató által elvárt normáknak. 

V.3.5.4. Kommunikáció és biztonsági figyelmeztetés

A Szolgáltató minden hivatalos kommunikációját a Honlapon keresztül vagy a dottipot@gmail.com e-mail címről bonyolítja. A Felhasználó felelőssége, hogy figyeljen a szolgáltató márkáját felhasználva, harmadik fél által elkövetett esetleges csalásokra, és személyes vagy pénzügyi adatait ne ossza meg ilyen esetekben. A Szolgáltató minden esetben közzéteszi a szolgáltatásainak díjszabását a Honlapon, és nem kér szokatlan, rendkívüli összegeket vagy adatokat, amelyek nem feltétlenül szükségesek a szolgáltatás biztosításához. Amennyiben a Felhasználó gyanús eseményt tapasztal, köteles azt haladéktalanul jelenteni a Szolgáltató részére a dottipot@gmail.com e-mail címen, hogy megfelelő intézkedések történhessenek.

V.3.5.5. Beszélgetések rögzítésére vonatkozó irányelvek és tilalmak 

A Szolgáltató vállalja, hogy előzetes írásbeli tájékoztatás és Felhasználó aktív hozzájárulása nélkül semmilyen formában (sem képi, sem hang-, sem szöveges formában) nem rögzíti a beszélgetéseket.  

Amennyiben a Szolgáltató bármilyen okból (például marketing vagy minőségbiztosítási célból) rögzíteni kívánná a beszélgetést, erről előzetesen írásban tájékoztatja a Felhasználót, és kizárólag annak kifejezett, írásos vagy a Honlapon megtett egyértelmű, aktív hozzájárulása esetén történik meg a rögzítés. A Szolgáltató fenntartja a jogot arra, hogy az ilyen eseményekre kizárólag olyan Felhasználók számára biztosítson részvételi lehetőséget, akik előzetesen beleegyeztek a rögzítésbe.  

A Szolgáltató nem támogatja a Felhasználók általi rögzítést a beszélgetések során, és nem vállal felelősséget, ha a Felhasználó ilyen rögzítést készít, illetve annak esetleges visszaéléseiért. A Zoom rendszer minden esetben értesítést küld a résztvevőknek, ha bármelyik fél rögzíteni kezdi a beszélgetést. A Felhasználó felelőssége figyelemmel kísérni a rögzítési értesítéseket, és jelezni a Szolgáltató számára, ha beleegyezés nélküli rögzítés történik. A Szolgáltató nem vállal felelősséget, ha a Zoom rendszer technikai hibája miatt a rögzítési értesítés nem jelenik meg, illetve ha a Felhasználó nem veszi észre a rögzítési értesítést.  
Előfordulhat, hogy a Szolgáltató vagy a Felhasználó véletlenül bekapcsolja a rögzítés funkciót. Ilyen esetben a Felhasználó köteles ezt jelezni a Szolgáltató számára, hogy azonnali lépések történhessenek a rögzítés leállítására. Ha a Felhasználó nem észleli a véletlen rögzítést, a Szolgáltató vállalja, hogy amint tudomást szerez róla, a rögzített tartalmat véglegesen törli, és a beleegyezés nélkül rögzített anyagot semmilyen formában és célra nem használja fel. 

V.3.6. Lemondási feltételek és pótlási lehetőségek

V.3.6.1. Felhasználó oldali lemondás és pótlási lehetőségek

A One-Session Ticket birtokában egyszeri alkalmakra csatlakozó felhasználók számára a beszélgetés időpontja előtt 24 órával lehetőség van az időpont lemondására, amelyhez a Szolgáltató 30 napon belüli pótlási lehetőséget biztosít. A felhasználó egy naptári hónapban legfeljebb 2 alkalmat mondhat le és pótolhat. A harmadik, vagy azt követő alkalmak lemondására pótlási lehetőség nem vehető igénybe.

A beszélgetést megelőző 24 órában történő lemondások pótlására Szolgáltató nem biztosít lehetőséget.

Monthly Unlimited Ticket esetén lemondásra nincs lehetőség, és a Szolgáltató nem köteles kompenzációt biztosítani a fel nem használt alkalmakért.  

V.3.6.2. Szolgáltató általi lemondás és pótlási lehetőségek

Amennyiben a Szolgáltató bármilyen okból kénytelen lemondani egy előre meghirdetett alkalmat, a lemondott alkalomra bejelentkezett, One-Session Ticket-tel rendelkező felhasználók számára pótlási lehetőséget biztosít. A felhasználók jogosultak az elmaradt alkalomra szóló jegyüket egy másik alkalomra felhasználni, a lemondás időpontjától számított 30 napon belül. Monthly Unlimited Ticket-tel rendelkező felhasználók az előfizetésük jellegéből adódóan nem részesülnek külön pótlási lehetőségben az elmaradt alkalomért.  

V.3.6.3. Vis maior helyzetekből adódó szolgáltatáskimaradás vagy alkalom lemondás

A Szolgáltató nem vállal felelősséget, és nem köteles pótlást vagy kompenzációt biztosítani azon alkalmakért, amelyek vis maior események miatt maradnak el. Vis maior eseménynek minősül különösen, de nem kizárólagosan természeti katasztrófa, járvány, háborús vagy terrorcselekmény, hatósági rendelkezés, országos vagy helyi áramkimaradás, internetes hálózatok meghibásodása, illetve minden olyan külső körülmény, amelyet a Szolgáltató előre nem láthatott és nem háríthatott el. Ilyen esetekben a One-Session Ticket-tel rendelkező felhasználók részére a Szolgáltató, amennyiben lehetséges, pótlási lehetőséget biztosíthat egy későbbi alkalomra, 30 napon belül. Monthly Unlimited Ticket esetén a vis maiorból eredő szolgáltatáskimaradásokért a Szolgáltató nem vállal pótlási kötelezettséget.

V.4. Kuponok és kedvezmények

Szolgáltató saját belátása szerint, alkalomszerűen biztosíthat kedvezményeket a Felhasználók számára a szolgáltatás igénybevételéhez. A kedvezmények kuponok formájában vagy a Szolgáltató által egyéb, írásban közölt módon és feltételekkel vehetők igénybe. A kedvezmények biztosítása nem kötelező a Szolgáltató részéről; azokat bármikor, indokolás nélkül visszavonhatja vagy megszüntetheti. A Felhasználóknak lehetőségük van a kuponokat a fizetési oldalon, a „Redeem Coupon” feliratra kattintva aktiválni és igénybe venni a megadott feltételek mellett.

A Szolgáltató eltérő rendelkezése hiányában a kupon csak a teljes árú termékekre vagy szolgáltatásokra váltható be, illetve más kedvezménnyel, akcióval nem vonható össze. Ugyanazon kupon egy alkalommal használható fel. Egy vásárlás, beváltás alkalmával csak egy kupon használható fel, kivéve, ha a Szolgáltató másként rendelkezik.

A kupon által biztosított kedvezményt a Szolgáltató nem érvényesíti automatikusan, annak kódját a Felhasználónak kell feltüntetnie azon megrendelési folyamat során, melyben a díjkedvezményt igénybe kívánja venni. A kedvezmény a megjelölt termék, szolgáltatás végösszegéből kerül levonásra.

A kuponok és kedvezmények harmadik személyek részére semmilyen módon nem ruházhatók át.

VI. A Fogyasztónak minősülő Felhasználó elállási joga fogyasztói szerződés esetén

A Fogyasztónak minősülő Felhasználó elállási jogára vonatkozó rendelkezéseket távollevők között kötött fogyasztói szerződés esetén a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (továbbiakban: Kormányrendelet) tartalmazza, melynek hatályos szövege az alábbi linkről érhető el: https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1400045.kor

A Kormányrendelet alapján távollévők között kötött szerződés az olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.

A Szolgáltató által nyújtott valamennyi szolgáltatás a Kormányrendelet értelmében digitális adattartalomnak minősül.

A Honlapon történő megrendelés leadása és a szolgáltatás kifizetése révén létrejött szolgáltatási szerződés távollévők közötti szerződésnek minősül, melyre tekintettel a Fogyasztónak minősülő Felhasználót a szerződés megkötésének (azaz az előfizetési díj megfizetésének) napjától számított tizennégy napon belül gyakorolható indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Amennyiben a szerződés megkötésének (azaz az előfizetési díj megfizetésének) napjától számított tizennégy nap még nem telt el, de a szolgáltatáshoz való hozzáférés a megadott nappal elkezdődött a Fogyasztónak minősülő Felhasználó a Kormányrendelet 26. § (1) bekezdés alapján a felmondás Szolgáltatóval való közlése időpontjáig igénybevett szolgáltatás (napok szerint számított) időarányos díját köteles a Szolgáltatónak megfizetni, az ezen felül megfizetett összeget a Szolgáltató visszatéríti.

A Kormányrendelet alapján biztosított elállási jog kizárólag a Fogyasztónak minősülő Felhasználót illeti meg. Fogyasztónak nem minősülő Felhasználók részére a Szolgáltató a jelen fejezet szerinti elállási jog gyakorlását nem biztosítja.

A Fogyasztónak minősülő Felhasználó elállási jogát a Kormányrendelet 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

Az elállási gyakorlására vonatkozó nyilatkozatot a Fogyasztónak minősülő Felhasználó választása szerint kizárólag e-mail útján a dottipot@gmail.com e-mail címére továbbíthatja a Szolgáltató részére.

Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználót a nyilatkozat esetleges postai feladási költségén kívül más költség nem terheli.

Ha a Fogyasztónak minősülő Felhasználó a fenti rendelkezéseknek megfelelően elállási jogát gyakorolja, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztónak minősülő Felhasználó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget.

A Szolgáltató a visszajáró összeget a Fogyasztónak minősülő Felhasználó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztónak minősülő Felhasználó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztónak minősülő Felhasználót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

VII. Szavatosság

A Ptk. értelmében a Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy azt a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

A Ptk. értelmében Fogyasztónak minősülő Felhasználó esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a szolgáltatás természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

VII.1. Kellékszavatosság

Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.

A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. rendelkezései szerint, mely kellékszavatossági igény érvényesítése során a szolgáltatás, mint digitális adattartalom speciális jellegére tekintettel kell eljárni.

Kellékszavatossági igénye alapján a Felhasználó választása szerint a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Felhasználónak okozott érdeksérelmet; vagy b) az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a fenti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

A kijavítást vagy kicserélést - a szolgáltatás tulajdonságaira és a Felhasználó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve kell elvégezni.

A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. A Fogyasztónak minősülő Felhasználó és a Szolgáltató közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős.

A Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. A Fogyasztónak minősülő Felhasználó és a Szolgáltató közötti szerződés esetén a kellékszavatossági igény a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.

Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Felhasználó a szolgáltatást rendeltetésszerűen nem tudja igénybe venni. A szolgáltatásnak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

VIII. Panaszkezelés rendje, hatósági eljárás, békéltető testületi eljárás, bírósági eljárás kezdeményezése

A Szolgáltató a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (továbbiakban: Fgytv.) rendelkezései alapján az alábbi tájékoztatást nyújtja a törvény értelmében Fogyasztónak minősülő Felhasználói részére.

Az Fgytv. értelmében fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában - a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével - fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje. A belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2018. február 28-i (EU) 2018/302 európai parlamenti és tanácsi rendelet [a továbbiakban: (EU) 2018/302 rendelet] alkalmazásában fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az (EU) 2018/302 rendelet szerint vevőnek minősülő vállalkozás is,

VIII.1. A panaszkezelés rendje

A Fogyasztónak minősülő Felhasználó a szerződéssel, vagy annak teljesítésével kapcsolatban felmerült panaszát szóban telefonon, valamint írásban e-mail útján, vagy postai úton közölheti a Szolgáltatóval az ÁSZF-ben és a Honlapon megadott elérhetőségeken.

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell.

Ha a Fogyasztónak minősülő Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni.

Utóbbi esetben a Szolgáltató a panasz kivizsgálása és megválaszolása során az írásbeli panaszra vonatkozó rendelkezések szerint bekezdésben írtak szerint köteles eljárni.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját indokolni köteles.

A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Fogyasztónak minősülő Felhasználót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Fogyasztónak minősülő Felhasználó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

Ha a Szolgáltató a panasz kezelése során a fenti rendelkezéseket megsérti, a Fogyasztónak minősülő Felhasználó a fogyasztóvédelmi hatóság eljárását kezdeményezheti.

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet rendelkezései alapján közigazgatási hatósági ügyekben a fővárosi és megyei kormányhivatal jár el, mely döntése ellen közigazgatási pert indítható. A kormányhivatalok elérhetőségei az alábbi linken találhatók. https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

A fogyasztóvédelmi hatóság eljárását kizárólag a Fogyasztónak minősülő Felhasználó vonatkozásában folytatja le.

A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre nem terjed ki a szerződés létrejöttére, érvényességére, joghatásaira és megszűnésére vonatkozó rendelkezések vizsgálatára.

A hibás teljesítéssel kapcsolatos jogvita Fogyasztónak minősülő Felhasználó esetén az alábbiak szerint békéltető testület előtti eljárásban, vagy bírói úton, Fogyasztónak nem minősülő Felhasználó esetén pedig kizárólag bírói úton rendezhető.

VIII.2. Fogyasztói jogvita

Az Fgytv. értelmében fogyasztói jogvita a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi vagy szolgáltatási szerződés hiányában a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy.

A Fogyasztónak minősülő Felhasználónak a fogyasztói jogvita rendezése érdekében lehetősége van békéltető testülethez fordulni, mely hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése.

A békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Fogyasztónak minősülő Felhasználó a

Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.

Az eljárásra a Fogyasztónak minősülő Felhasználó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes, belföldi lakóhelye és tartózkodási hely hiányában a békéltető testület illetékességét a Szolgáltató vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye alapítja meg. Az eljárásra - a Fogyasztónak minősülő Felhasználó kérelme alapján kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A békéltető testületek elérhetőségei:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538  
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu;  

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu;  

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu;  

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099  
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu;  

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;  

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149  
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu;  

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
 Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu;  

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218  
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu;  

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720  
E-mail cím: info@hbkik.hu;  

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
 Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
 Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615  
E-mail cím: tunde@hkik.hu;  

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.  
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu;  

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
 Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259  
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu;  

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu;  

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu  

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046  
E-mail cím: skik@skik.hu;  

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750  
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu;  

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu;  

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu  

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
ax száma: (88) 412-150  
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu  

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu  

VIII.3. Uniós online vitarendezési platform

A Fogyasztónk minősülő Felhasználó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. Az online vitarendezési platform használatához regisztrálni kell az Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti el: http://ec.europa.eu/odr  

VIII.4. Bírósági eljárás kezdeményezése

A Fogyasztónak minősülő Felhasználó a közötte és a Szolgáltató között létrejött elektronikus kereskedelmi szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos jogviszonyból eredő jogait fogyasztói jogvita esetén bírói úton is érvényesítheti a Ptk. 1:6. §-a alapján.

VIII.5. Fogyasztónak nem minősülő Felhasználókra vonatkozó rendelkezések

A Fogyasztónak nem minősülő Felhasználó a közötte és a Szolgáltató között létrejött elektronikus kereskedelmi szolgáltatás nyújtásával kapcsolatos jogviszonyból eredő jogait jogvita esetén bírói úton érvényesítheti a Ptk. 1:6. §-a alapján.

IX. Záró rendelkezések, szerzői jogok

Amennyiben a Felhasználó az ÁSZF rendelkezéseit nem tartja be, a Szolgáltató jogosult a szerződés felmondására.

Nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak, amennyiben a Szolgáltató az ÁSZF alapján megillető jogát nem gyakorolja.

A Honlap tartalmazhat más honlapokhoz automatikus kapcsolódási lehetőséget nyújtó kapcsolódási pontokat. A kapcsolódó honlapok harmadik személyek tulajdonában és kezelésében állnak, azokhoz a Szolgáltató csupán hozzáférést közvetít, azonban nem vállal felelősséget az azokon elhelyezett információkért és tartalmakért.

A Honlap, valamint az azon megjelenített képi, hang és szöveges tartalom, design, és azok elrendezése, továbbá a szolgáltatás tárgyát képező tartalmak szerzői jogi védelem alatt állnak, melyek kizárólagos jogosultja a Szolgáltató, felhasználásuk a Szolgáltató engedélyéhez kötött. A szolgáltatások elnevezései, felépítése, módszertana a Szolgáltató saját fejlesztésű szellemi terméke, ezért annak, illetve részleteinek a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélküli üzleti célú felhasználása, lemásolása tilos, a tilalom megsértőjével szemben a Szolgáltató jogos igényének érvényesítéséhez szükséges jogi lépéseket megteszi, a megsértővel szemben kártérítési igényét érvényesíti, a tiltott felhasználást nyilvánosságra hozza.

A szolgáltatás tárgyát képező tartalmak nem menthetők le és egyéb formában sem rögzíthetők, azokról képet vagy videót készíteni, továbbá videó- vagy hangrészletet rögzíteni, másolni, lementeni, felhasználni a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül tilos, melynek megszegése a Felhasználó kártérítési felelősségét vonja maga után.

A Felhasználó a Szolgáltatást kereskedelmi céllal nem jogosult igénybe venni, arról, ilyen céllal felvételt nem készíthet, azt nem adhatja át harmadik személynek, illetve köteles tartózkodni mindezek lehetővé tételétől.

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Honlapon változtatásokat végezzen, javítást hajtson végre, valamint, hogy a Honlapot más domain név alá helyezze át.

A Szolgáltató felelőssége a jog által megengedett mértékig korlátozott.

A Honlap használatával Felhasználó szavatolja, hogy elolvasta és áttekintette a jelen Szerződést, és elfogadja, hogy az kötelező érvényű Felhasználóra nézve. Ha nem fogadja el a Szerződés feltételeit, kérjük, azonnal hagyja el a Honlapot. Szolgáltató kizárólag abban az esetben biztosítja az Felhasználó számára a Honlap és a Szolgáltatások használatát, ha Felhasználó hozzájárul a jelen Szerződéshez.

Budapest, 2024. szeptember 10.